LAMS … για ένα ταξίδι στο Μπρνο της Τσεχίας!

Πηγή (wallpaper-gallery.net)

Και το ταξίδι με το LAMS ξεκινάει…. με μοναδική αποσκευή; Τον ενθουσιασμό των μαθητών! Αρχικά σε αυτή την ακολουθία, πληροφορείται ο μαθητής για τους στόχους του μαθήματος και στη συνέχεια μέσω του google-maps μεταβαίνει στη Τσεχία, στο μοναστήρι που μόνασε κι έγινε ηγούμενος ο Mendel. Σπέρνει καλαμπόκια μωβ χρώματος και αναμένει τη σοδειά. Η πολυπόθητη ώρα φτάνει, αλλά τα αποτελέσματα είναι περίεργα… Νιώθει να βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα μυστήριο. Προσπαθεί να το λύσει συζητώντας με τους συμμαθητές του, κάνοντας διασταυρώσεις, παρακολουθώντας εκπαιδευτικά βίντεο, ανακαλύπτοντας ξεθωριασμένα ημερολόγια… Τέλος, φτάνει στη λύση του μυστηρίου, και αναλαμβάνει να επιλύσει απλές ασκήσεις μονοϋβριδισμού. Αποχαιρετώντας το LAMS σκοράρει σε ένα παιχνίδι καλαθοσφαίρισης, που φυσικά πίσω από τα τρίποντα (ω ναι! ξέρω και από μπάσκετ) κρύβεται η αναλογία 3:1!

Σχεδίασα, λοιπόν, ένα ακόμη μάθημα σε ένα ακόμη LMS όπως κατάλαβες. Θυμάσαι το moodle; Κι αυτό LMS ήταν. So many LMS… so little time! Υπάρχουν τόσα λογισμικά και εφαρμογές, που το μόνο που χρειάζεται από μέρους των εκπαιδευτικών είναι διάθεση, όρεξη, και χρόνος για να ταξιδέψουν στον μαγικό κόσμο των ΤΠΕ, και να ανακαλύψουν δημιουργικούς τρόπους οικοδόμησης της νέας γνώσης για τους μαθητές. Φυσικά το LAMS αποτελεί και τη λύση για εκείνα τα παιδιά που είναι άρρωστα, που μένουν μακριά σε κάποιο δυσπρόσιτο νησί, ή που είναι εγκλωβισμένα στο χιόνι… Το σχολείο με αυτό τον τρόπο έρχεται στο σπίτι τους (με μια απώλεια βέβαια….χωρίς τους συμμαθητές τους)!

Αναπόφευκτα βέβαια συγκρίνω το moodle με το LAMS… Και δεν μπορώ να μη σου πω τη γνώμη μου… Για μένα, λοιπόν, το moodle είναι πιο εύχρηστο στον κατασκευαστή (αν και βέβαια το LAMS σου δίνει την αίσθηση της ζωντάνιας, λόγω της γραμμικότητας που προσφέρει). Θες γιατί το moodle ήταν η πρώτη μου επαφή με λογισμικά; Ο πρώτος έρωτας δύσκολα περνάει λένε… Θες γιατί είμαι πολύ κουρασμένη αυτές τις μέρες, λόγω φόρτου εργασιών; Μήπως επειδή είχα περισσότερο χρόνο να ασχοληθώ με το moodle; Θες επειδή πέρασε αρκετός χρόνος από την ενασχόληση με το moodle, και πλέον θυμάμαι μόνο τις ευχάριστες εμπειρίες;  Ίσως τίποτα από όλα αυτά ή όλα αυτά μαζί! Δοκίμασε κι εσύ Αναγνώστη μου και περιμένω τη δική σου γνώμη.

Η ενότητα που επέλεξα είναι: Μεντελιανή κληρονομικότητα

Εκπαιδευτική βαθμίδα

Γ’ Λυκείου

Διδακτικοί στόχοι

  • Ανακάλυψη του 1ου νόμου του Mendel.
  • Επίλυση απλών ασκήσεων μονοϋβριδισμού.

Η ακολουθία που οργάνωσα

Εδώ θα βρεις αναλυτικά όλες τις δραστηριότητες του σεναρίου μαθήματος μου, όπως αυτό δημιουργήθηκε στο LAMS.

Σημ: Πολλά ευχαριστώ στη συμφοιτήτρια μου Τσικαλάκη Κατερίνα (εδώ θα βρεις το blog της) με την οποία βρισκόμαστε στη δημιουργία αυτού του φύλλου εργασίας.

2 comments

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *